ΟΔΗΓΙΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ
1. Νομικό Συμβούλιο του Κράτους διακοπή παραγραφής
2. e – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
3. Εισαγωγή μέσω Γ.Γ.Π.Σ. (με προσωπικούς κωδικούς taxisnet)
4. Αιτήματα (Εξώδικο Αίτημα)
5. Συμπληρώνουμε το σχετικό έντυπο και το αποθηκεύουμε προσωρινά, αφού ελέγξουμε την ορθότητα της αιτήσεως κάνουμε οριστική υποβολή.
ΠΡΟΣ
ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΙΤΗΣΗ
ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ
(Κατά το άρθρο 143 περ. γ’ Ν. 4270/2014)
Τ……………………………………………,συνταξιούχου δικαστικού
λειτουργού,κατοίκου……………………,οδός ………….Τ.Κ………
ΚΑΤΑ
1. Του Ελληνικού Δημοσίου,που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Καραγεώργη Σερβίας αρ.8),νόμιμα εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών.
2. Του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία << Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης >> {ΕΦΚΑ}, που εδρεύει στην Αθήνα επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου αρ. 8, νομίμως εκπροσωπούμενου
………………… . ………………….
Είμαι συνταξιούχος δικαστικός λειτουργός,αποχώρησα από την υπηρεσία λόγω ορίου ηλικίας από ………………με τον βαθμό του ………………και λαμβάνω σύνταξη από το Δημόσιο με στοιχεία Α.Μ………………….ΑΦΜ………….ΑΜΚΑ……………. και ΔΙΑΣ……………………
Με τις αποφάσεις 244/2017, 32/2018, 504/2021 και 1477/2021 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκε, ότι οι διατάξεις των άρθρων 38 του ν. 3863/2010, 11 του ν. 3865/2010, καθό μέρος επιβλήθηκε με αυτές εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου, και, συνακόλουθα, και οι ρυθμίσεις των άρθρων 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011, καθό μέρος αυξήθηκε με αυτές το ύψος της επίμαχης εισφοράς δεν είναι συμβατές, αλλ’ αντίθετες, με τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και τις από αυτά απορρέουσες αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας και της ανάλογης συμμετοχής στα βάρη και της ανταποδοτικότητας.
Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις των νόμων του 2010 και του 2011, επιβάλλεται και υπολογίζεται εξ αρχής επί των συντάξιμων αποδοχών που υπερβαίνουν τα 1.400 ευρώ μηνιαίως, πριν, δηλαδή, από τις κρατήσεις και τις μειώσεις και μάλιστα με το συντελεστή του τελευταίου κλιμακίου, στο οποίο συμβαίνει να εμπίπτουν, ενώ απαλλάσσονται και, ως εκ τούτου, δεν επιβαρύνονται μόνον αυτές, οι οποίες δεν υπερβαίνουν τα 1.400 ευρώ, επίσης μηνιαίως, πράγμα που καθιστά έτι προφανέστερο τον ασύμμετρο και ισοπεδωτικό της χαρακτήρα.
Αντίθετα προς την ανωτέρω ρύθμιση για την ΕΑΣ, ήτοι σύμφωνα με την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, ο φόρος εισοδήματος ρυθμίστηκε (άρθρο 9 ν. 2238/1994) και ρυθμίζεται (άρθρο 15 ν. 4172/2013) κατά κλιμάκια με προοδευτικό φορολογικό συντελεστή, που εφαρμόζεται σε καθένα από αυτά. Επίσης, ο φόρος κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών (άρθρο 29 ν. 2961/2001), ο φόρος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 36 ν. 3842/2010), ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων (άρθρα 4 και 5 ν. 4223/2013), αλλά και η έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης (άρθρο 2 ν. 3808/2009), ακολουθούν την ίδια μορφή κλιμάκωσης με το φόρο εισοδήματος. Η θεμελιώδης, δηλαδή, φορολόγηση του εισοδήματος και της περιουσίας, καθώς και η επιβολή της έκτακτης εισφοράς κοινωνικής ευθύνης, ακολουθούν την ίδια ακριβώς λογική των κλιμακίων, ως αυτονόητη συνέπεια εφαρμογής των αρχών της αναλογικότητας και ισότητας των πολιτών, αντίθετα με τη ρύθμιση των, στην προκείμενη περίπτωση, διατάξεων για την ΕΑΣ. Δεν είναι, όμως, δυνατόν και οι δύο αυτές μορφές (κατά κλιμάκια ή εφ’ ολοκλήρου του αντικειμένου της) να είναι σωρευτικά συμβατές με τις ανωτέρω αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας. Η διάσπαση της αναλογικότητας συνεπάγεται και την κατάλυσή της, διότι η τυχόν αποδοχή του ανωτέρω δυαδισμού είναι απλώς η αρχή της φορολογικής αναρχίας, αφού επιτρέπει την επινόηση, απεριορίστως, και κάθε άλλου περαιτέρω φορολογικού συστήματος. Η φορολογική, δηλαδή, πειθαρχία, που επιβάλλουν οι αρχές της αναλογικότητας και ισότητας των πολιτών ενώπιον των δημόσιων βαρών, παραχωρεί πλέον τη θέση της στην ανέλεγκτη και αυθαίρετη επινοητικότητα ενός κακού (άδικου) νομοθέτη.
Από όλα τα ανωτέρω καθίσταται σαφές, ότι η ισοπέδωση, στην οποία καταλήγει η ρύθμιση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), με τον ακραίο χασματικό τρόπο που εμφανίζεται, αφενός από την πλευρά της βίαιης ανόδου της κλίμακας ασύμμετρα προς την άνοδο του τελικού πραγματικού εισοδήματος από σύνταξη και αφετέρου από την πλευρά της επιβάρυνσης που εισάγει, όχι κατά κλιμάκια και με προοδευτικό, επί της διαφοράς, συντελεστή, αλλά επί του όλου ποσού, σε συνδυασμό με τη μη επιβάρυνση μόνο των συντάξεων που δεν υπερβαίνουν τα 1.400 ευρώ και όχι με την απαλλαγή των πρώτων 1.400 ευρώ εκείνων που υπερβαίνουν το ποσό αυτό, είναι προδήλως ασύμβατη με τα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και, ως εκ τούτου, ανίσχυρη.
Κατ’ ακολουθίαν τούτων:
ΑΙΤΟΥΜΑΙ
1) Να αναγνωριστεί η απαίτησή μου κατά του Ελληνικού Δημοσίου και του υποκατάστατου αυτού ΝΠΔΔ e–ΕΦΚΑ για υπολογισμό της ΕΑΣ, του διαστήματος από 1.1.2019 έως 31.12.2022, αλλά και εφεξής, που με βαρύνει, όχι επί του συνολικού ακαθάριστου (μικτού) μηνιαίου ποσού της σύνταξής μου από το Δημόσιο (____________ Ευρώ), και όχι με τον ανώτατο συντελεστή (14%), όπως παρανόμως υπολογίστηκε και εξακολουθεί να υπολογίζεται σε βάρος μου ο φόρος αυτός, αλλά, αφού αφαιρεθεί από το ως άνω ποσό εκείνο των 1.400 ευρώ, επί μέρους αυτού, ήτοι επί του ποσού των __________ ευρώ (___________ ευρώ – 1.400 ευρώ = ____________ ευρώ), επί του οποίου (υπολοίπου) να υπολογίζονται αφαιρετικά οι ισχύοντες συντελεστές από 6% έως 13%, ανά 300 ευρώ ο καθένας και με συντελεστή 14% το απομένον (___________ – 1.400 = _________ – 300 Χ 3% – 300 Χ 6% – 300 Χ 7% – 300 Χ 9% – 300 Χ10% – 300 Χ 12% – 300 Χ 13% – _________ Χ 14%, ήτοι ευρώ 9 + 18 + 21 + 27 + 30 + 36 + 39 + ________, αντιστοίχως). Και
2) Να υποχρεωθούν το Ελληνικό Δημόσιο και το ΝΠΔΔ e–ΕΦΚΑ, εις ολόκληρον το καθένα, να μου καταβάλουν (επιστρέψουν), νομιμοτόκως, τα ποσά που παρακρατήθηκαν και παρακρατούνται παρανόμως σε βάρος μου για τον φόρο της ΕΑΣ, επί των μηνιαίων συντάξεών μου του Δημοσίου, κατά το διάστημα από 1.1.2019 έως 31.12.2022 αλλά και εφεξής.
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου.
Αθήνα, _____ Δεκεμβρίου 2022
____ Αιτ_____